Tegnap este békésen vacsorázunk egy viszonylag mozgalmas, napsütéses és sokat sétálós, várost átfutós nap után. Az étkezéseink a következőképp szoktak zajlani: már az előkészületeknél Furmint előveszi az „ adj a kajádból vagy addig szekállak, amíg meg nem kapom a nekem járó fejadagot!” című nézését. Az én reszortom a főzés, természetesen a kakagép ebben is lelkesen segítene, ha a konyhapultra ugrana rá. Gazdifater és én tegnap más kaját ettünk, én tésztát készítettem sonkával, paradicsommal és erős paprikával, fokhagymával nyakon öntve, míg ő tányérjára kolbász, hagyma, saláta, sajt került. Furmint erősen próbálkozott az összes falatnál, hátha csurran-cseppen valami neki is. Addig-addig nézett könyörgően, amíg nem kapott egy kis olívaolajas natúr spagettit, 3 vékony szelet sonkabőrt, és egy falat házi füstölt kolbászt. Ezek közül eddig mindegyiket kóstolta már, tehát ezért adtuk neki bátran. Pár napja vettem neki újfajta tápot, ami hipoallergén kifejezetten, és arra sem volt semmi negatív reakció. Arra tudok csak gondolni, hogy erős paprikás késsel vágtam a szalonnát, vagy netán azzal a késsel vágta a kolbászt Gazdifater, amivel a hagymát előtte. Más ötletem nincsen. Lényeg a lényeg, hogy Furmint orra hegyétől a szeme aljáig apró kis dudorok jelentek meg, azonnal adtam neki a kalciumot, remélve, hogy elmúlik.IMG 20141115 120840 Ma reggel azonban hatalmas, 1 cm-s puklis piros pöttyök voltak a kis fején. Erre azonnal készülődtem, és mentünk is az orvoshoz. Csodálatos mostanság az időjárás, ismét özönvízszerű esőzés van tegnap este óta, tehát az élmény már-már szokásossá kezd válni. Furmintra kiskabát fel, majd elrángatni orvoshoz. Ez volt a cél. Meg persze olaszul elgagyogni neki, hogy mi is történt pontosan. Furmint úgy remegett, mint a nyárfalevél, alig állt meg a lábán a rendelőben a vizsgálóasztalon. Mert félt. Pedig nem is történt vele semmi komoly. Volt még egy kis fülvakarás is mostanában, arra is kapott egy kenőcsöt, meg persze 2 injekciót az allergiára. Illetve Zirtec-et. Ami egyébként az emberek gyógyítására készült, de megfelelő dózisban adható kutyáknak is. A patikában sikerült megbeszélni pár mondattal, hogy van-e olcsóbb, mint a Zirtec, így kaptam ugyanolyan hatóanyagút, de 5 euróval kevesebbért. Az itteni orvosi ellátás hatalmas összegeket visz el, nemcsak az állatok részéről, az embereknek is ugyanúgy drága. Ugyanis itt az állatoknál is van csak simán vizitdíj. És akkor csak beszélgettél az orvossal, rápillantott a lábára, fogára, szemére, meghallgatta a szívét, de komolyabb „beavatkozás” nem történt. Visszatérve Furmint egészségi állapotára, most már minden rendben! Szépen múlnak a pöttyök, de nem volt egy megnyugtató látvány! A kép már a doktor bácsi után készült, ez a fotogép verzió...

Összegezve az eseményeket, innentől kerüljük a fűszeres, csípős, hagymás dolgokat! Még csak egy falatot sem szabad neki adni, mert ki tudja, mi okozta pontosan az egészet. Kalcium mindig legyen otthon és mostantól ez a Zirtec-hez hasonló allergia elleni gyógyszer is!

A nevelési dolgokra igyekszem figyelni, tegnap egy elég hosszú sétára vittem, 2 és fél órát voltunk kint, 2 különböző parkban is. De ahogy hazafelé vettük az irányt, ő azonnal a szokásos viselkedését hozta, lábam körül keringőzött, harapdált, ugatott, nem lehetett tőle menni. Megálltam, rászóltam, majd lenyomtam a fenekét a földre, hogy üljön le, és nyugodjon meg, és megdicsértem. Ezt kétszer eljátszottuk, és utána mehettünk tovább. Az egész jelenet kb. 10 percet vehetett igénybe, azt gondolom megérte. De legközelebb Gazdifatert is viszem, hogy ő is lássa, milyen ilyenkor Furmint. Ő akar irányítani, de közben játszani is velem. De én nem vagyok játszópajtás. S bár néha számunkra egyértelmű, hogy rabszolgaként kell élnünk mellette az életünket, mindennek van határa.

A bejegyzés trackback címe:

https://furmin.blog.hu/api/trackback/id/tr26900071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása