Ma ismét elmentünk az újonnan választott, tapasztaltabb doktor bácsihoz, aki múltkor kezdte el kezelni, hiszen ő ismeri azt a gyógyszert, amit adott neki és a tüneteit is. Most is kapott egy gyulladáscsökkentőt a köhögésére és orrfolyására. A mai vizsgálat eredménye részben volt megnyugtató. Elsősorban ugye a köhögés miatt mentünk el, de aggasztott az is, hogy nagyon hullik a szőre, napi szinten mosunk és takarítunk fel utána. Több dologra is gondoltam. Ételallergia, kölyökkori bundaváltás. Azonban van egy kis plusz a dologban. Piros pontocskák jelentek meg a mellkasán két ponton, olyan mintha a hám két oldalt kikoptatta volna a bőrét. De a testén több helyen is hasonló kis hámlás-szerű részek is vannak. Szóval mutattam ezt is az orvosnak, aki azonnal elővett egy kis szikét, levágott egy kis csomó szőrt, mikroszkóp alá tette, és kiderült, hogy szőrtüsző atkája van Furmintnak. Ugye olaszul magyarázta el a dolgokat, parazitát említett először, ami miatt azonnal megijedtem, hiszen eddig minden szükséges szerrel kezeltük, nem is érthettem, mi lehet az oka. 10476268 10204977976953797 6374198800052270450 nElmondta azt is, hogy ezt a kiskutyák a születéskor kapják el az anyukától, de nem minden egyedben jelenik meg a parazita. Legyengült immunrendszer esetén fordulhat elő, és most a köhögésére kapott antibiotikumot, persze, hogy nem a legjobb formában volt a szervezete. Majd kapott ma egy spot-on folyadékot parazitaölőként, amit majd 10 nap múlva ismét rá kell tennem, majd ha visszajöttünk a kis nyaralásunkról, egy kontrollra vár minket szeretettel, hogy a kis galád atkák megszüntek-e létezni a bőrén.

Beszélgettem a mama kutya gazdájával, azaz Furmint „gazdinagyszülőjével” és elmeséltem, hogy ma milyen események voltak. S bár megtudtam, hogy Lolának is volt ez a probléma, és hogy samponnal tudta kikezelni a kis dögöket a szőréből. Belegondoltam, hogy volt eddig a lábprobléma ( kiskutyák gyakori balesete), ez a köhögéses betegség  ( valami járványféle nemzetközi szinten..) és most még a szőrtüsző atka ( minden kutyában és macskában benne van, hogy miként jut el a kiskutyába, már fentebb leírtam). Ergo egyik sem fajtaspecifikus betegség, mint például a süketség, étel-és bőrallergia vagy a vakság. És a fogazati problémájára meg az a magyarázat, hogy így született, megint nem tehetünk róla és nem fajtaspecifikus ez sem. Összességében véve Furmint kb. annyira „selejtes” mint én!  :) Bár ő legalább annyira szerencsés, hogy nincs olyan tartós betegsége, mint nekem.

Itt egy link arról, hogy milyen kórságról is beszélek. Ami Furmintot most kínozza, az lokalizált fajta. És nagyon fontos tudni, hogy NEM FERTŐZŐ, SEM ÁLLATOKRA, SEM EMBERRE NEM TERJED ÁT! De a cikk jobban összefoglalja, mint én.

http://www.bulldogmentes.hu/index.php?pid=2&cid=135

Tudom, hogy ahogyan növekszik, egyre erősebb lesz, és jobb lesz az étvágya, és erősödni fog! Persze tervben van, hogy vitamint veszünk neki, mert jön a tél, és nem szeretném, ha gyenge immunrendszere miatt megfázna. Vicces, hogy ennyire aggódom? Hát legyek az, nem baj, de fontos, hogy egészséges legyen ez a huncutság! Hogy mennyibe kerül ez az egész? Szerintem nem kell magyaráznom. Nem egyszerű és nem olcsó. De amit kapok tőle, ahogy felébreszt, rám néz, ragaszkodik, mindent visszaad az érzéseivel. ( leszámítva a pisi és kakimennyiséget vagy néha a kupit) hoz nekem valami ajándékot, mikor hazaérek. Pl. van a kedvenc kis csontocskája, azonnal hozza nekem, hogy tessék ez a tied lehet, majd mintha elhúzná a mézesmadzagot az orrom előtt, azonnal fut el előlem a szájában a kis ajándékkal.

Igyekszem őt a legjobb módon nevelni, a séták időtartamát és a távolságot is növelni, türelmesebb vagyok vele, mint az elején, és sokkal következetesebb is! Ahogyan növekszik, úgy az én tapasztalatom is nő. Nem unatkozom mellette, ez tény,és nem kellemes hajnalban akár hétvégén levinni sétálni, ha épp pisilnie vagy kakilnia kell és ébreszt, de ahogy már leírtam, minden hülyeségét meg tudom bocsátani, mert érzem, mennyire szeret minket :)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://furmin.blog.hu/api/trackback/id/tr636701785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása