Beszámolóimat szeretném egy levéllel kezdeni, amit egy kedves blogtársnak címeztem, Deménynek, a magyar vizslának és mivel ez tartalmazza a történetünk előzményeit nagyon röviden.

Szükségét érzem annak, hogy megosszam az élményeimet a leendő és jelenlegi bull-terrier gazdákkal, az érdeklődőkkel, a családommal,barátaimmal és ismerőseimmel inkább itt, mint a facebook-on. Rájöttem, hogy az elmúlt 1 hónap alatt rengeteg képet sikerült feltöltenem kedves társamról, azonban a képaláírások nem elegendőek egy ilyen kis élőlény értelmezéséhez. Furmintot a kinézete miatt vagy nagyon elítélik vagy nagyon imádják. Én azokban szeretném a kétségeket eloszlatni, akik előítélettel rendelkeznek a bull terrierek irányába! Remélem, egy kicsit is sikerült megszerettetni mindenkivel ezt a kedves kis állatot!

Ma van 1 hónapja, hogy Furmint az életembe lépett, ez idő alatt majdnem 2000 km-t tettünk meg együtt, 2 kg-t hízott, rengeteg tapasztalatot szerzett, pár papucsot megrágott,egy gumikesztyűt lenyelt ( de sikeresen ki is hányta), sok kutyával, de még több emberrel találkozott. Eddig a magyaron kívül 2 nyelven beszéltek már hozzá, angolul és olaszul.

Az első bejegyzés címét 3 nyelvet írtam le, ez a későbbiekben majd értelmet nyer!

íme a levél:

Szia Demény és alattvalója ( Gazdi) !

 Egy ismerősömnek hála,már jó pár hónapja figyelem a tevékenységedet, ahogyan a Gazdidat idomítod és büszkén közzé teszed ezt az interneten is! Szimpatikus és köszönöm a kellemes pillanatokat! És azt, hogy végre megtette Gazdi, amit meg kellett tennie!!!

Történetem időben hosszú, de leírva végtelenül rövidnek tűnik. Gazdi már több mint 3 éve áhítozott arról, hogy kutya-gazdi legyen, mígnem 3 héttel ezelőtt a sorsa megpecsételődött, mert a kegyeimbe fogadtam Őt…hát, egyelőre bevált..szerintem idővel megtanulja, hol van a helye.Persze fajtársaimmal együtt nőtt fel, de már vadászgörények is próbálták megfelelő nevelésben részesíteni több-kevesebb sikerrel…

Gazdi külföldre költözött tavaly, mert másik alattvalóm, Gazdifater sikeresen pályázott egy „olasz melóra”. .külföld..idegen nyelv…idegennek számított Gazdi is…na meg hogy albérletbe kerültek..de aggodalomra semmi ok, Gazdifater gondoskodik mindenről, szóval van kajapia...Márciusban el kezdett keresgélni Gazdi a neten, mi lenne, ha Magyarországról szeretne kutyust kivinni, milyen papírok kellenek, repülőn lehet-e szállítani, stb. stb..mikor minden infó már a kezében volt, Gazdifater sokadik alkalommal is nemet mondott az alattvalóságra; indok: minek nekünk kutya a lakásba..és ki fog vele foglalkozni..tudod, fel kell kelni miatta korán( Gazdi köztudottan alvásmániás, de bulizni is szeret ,így olykor hajnalban esett haza)..etetni kell, dokihoz járni. Na meg a bútorokkal mi lesz, a lakást megrongálja..és szőrös lesz minden..pff.. Olyan szomorú volt Gazdi. Kicsit „félembernek” érezte magát… Később úgy döntött, hogy feladja a szabadságát és alattvalónak szánja magát..Szerencsére jó beszélőkével van megáldva, és addig mondta és mondta, mígnem Gazdifater engedett. Örökbe akart fogadni egy olasz ebet egy milánói idős nénitől az önkéntesek segítségével, de akármennyire is küzdött, elutasították, nem felelt meg az elvárásoknak….(és akkor jött el az ÉN időm! ) Gazdi nem tudott volna magyarországi menhelyről örökbe fogadni, mert hát külföldre kutya..albérletbe..na persze..Végül Gazdifaterrel tárgyaltak egyet, hogy akkor miért is szeretne alattvaló lenni. És jött a kérdés, milyen fajta uralkodót válasszanak. Kisméretű, rövid szőrű, szeressen mozogni (mert Gazdi nagy futó!) de azért ha kell, az alvást se vesse meg! Sok kisméretű, de nagy tekintélyű közül az én fajtám tetszett meg nekik. Találtak egy hirdetést, de már 20 napja fent volt az interneten..Gazdi félt, hogy van-e még esélye..Kissé bátortalanul felhívta a magyarországi számot, hogy még várnak-e a képen látható Uralkodók alattvalóra..Ketten maradtunk a hatból. Én és a húgom. De én voltam a nyerő! Habár kisebb, ártatlanabb fejem volt, mára már kiderült, nem vagyok én olyan ártatlan…Gazdi hazautazott Magyarországra, Gazdifaterrel elintézték, hogy eljussanak Mosonmagyaróvárra értem és végre az Enyémek lettek!!! Habár az addigi alattvalók kedvesek és jól neveltek voltak, jó munkát végeztek, újabbakat kellett találnom, hisz egy uralkodó szeret területeket elfoglalni és ahhoz bizony ember is jár, aki később az alattvaló lesz! Még 3 hétig Magyarországon voltunk, elintézték a papírokat, az oltásaimat és persze az utazást..Na, azért azt a 12 órás autóutat még megkeserülik..bár igyekszem törleszteni..jól odakakilok a padlóra..néha még pisi is becsúszik, ha épp nem a pelus felé járok..(azt javasolják az alattvalók, hogy ne a királyi házban intézzem a piszkos munkát, ezért kell ez a pelus-dolog..)

Megérkeztünk új otthonomba 5 nappal ezelőtt, ismerkedünk a parkkal, ahol a Gazdit sétáltatom. És most jön az indok, amiért írtam neked, Demény elvtárs! Az esti hét órási sétáltatást intéztem, miközben összefutottam egy deményistával! Itt, Milánóban!!! 3 hete érkezett az alattvalójához, Artu a neve, 10 hónapos és tökre megérti, amit az alattvalóm gagyog neki magyarul. Azt bezzeg le se kakilja, amit az olasz gazdi mond neki. Lényeg a lényeg, itt is vannak magyar deménykövető vizslák! És egy mini (jelenleg 3 hónapos)bull terrier..ja majdnem elfelejtettem Lea bull-elvtársnőt, ő 3 éves, szintén fehéret visel, jó gazdi idomár!

További kellemes töpievést kívánok, nekem most mennem kell birodalmat hódítani és Gazdit megint megszólni, amiért nem akar a helyén aludni…infó még rólam: szeretem a kábeleket, mamuszt, mindenféle cipőt, tankönyvet és füzetet, újságféléket, papírokat..gumikesztyűt és egyéb műanyagokat..sokan csak malacnak, malacfejűnek csúfolnak, de egy uralkodó nem foglalkozik az ilyenekkel..Én töpi helyett egyelőre simogatásokat gyűjtök itt is! Makacs vagyok, ellenben baromi okos is, és néha úgy teszek, mintha engednék a Gazdi kérésének..

Üdvözlet innen messzihonból:

Furmint (mert Gazdiék szeretik a badacsonyi furmintot!)

3 hónapos hím bull terrier

IMG_20140511_085138.jpg

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://furmin.blog.hu/api/trackback/id/tr826298641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása